Lakásfelújítás 7.

...avagy ÁÁÁÁÁÁ, dől a víz!!!

Égszakadás, földindulás, özönvíz és áradás! Kisebb kényelmetlenség, hogy mindez a lakásban.

549765696_1280x720.jpgAkkor most rekonstruáljuk a dolgot az első ijedtség után. A mosógép a nappalihoz legközelebb eső konyhaszekrényben van, itt padlólapok találhatóak. A nappaliban a laminált padló le van fektetve, de körben a szegélyek, illetve a küszöbök még hiányoznak és a parketta széle kilátszik, továbbá a faltól való eltolás miatt körben mindenhol minimum 1 cm széles rés van.

Párom számos más apróság mellett eldöntötte, hogy a konyhába beépített mosógépen lefuttat egy üres, tisztító mosást, mielőtt ruhákkal avatnánk fel. Ehhez kiválaszott egy gyors mosást, majd megpróbált centrifuga nélküli véget beállítani, majd csináltuk a dolgunkat tovább.

Párom a mosás végeztével kikapcsolta a gépet, majd kinyitotta az ajtaját. Én a nappaliban állva farigcsáltam valamit, mikor hirtelen vízcsobogást és párom rémült kiáltását hallottam, majd a mosógép ajtajának becsapódását. Mire odanéztem, a padlón már folyt a víz mindenfelé, főleg a parketta alá. Szerencsére páromnak volt annyi jelenléte, hogy becsapja gyorsan az ajtót, ezzel jópár liter vizet visszazárt a mosógépbe.

Én gondolkodás nélkül kitéptem a padlóra fektetett szegélylecek alól a törülközőt, odaugrottam és a vizet azonnal a konyha felé sepertem mert az még felújításra vár, míg párom az összes elérhető konyharuhát és papírtörlőt dobálta a tócsába. Sikerült a víz nagy részét megállítani, de az elkövetkező két óra azzal telt, hogy az idegösszeomlás határán próbáltunk minél több vizet kinyomni a padló alól és papírtörlővel felitatni. A jövőbeni küszöb mentén sikerült annyira megemelni a lapokat, hogy alájuk is tudtunk papírtörlőt dugni. Még egy teljes papírtörlő lapnyi mélységből is vizesen jöttek ki.

Azt hiszem, mindketten idegállapotba kerültünk, párom azért, mert egyszerre okolta magát a történtek miatt és rettegett, mi lesz ha feldagad a padló, én meg csak azért, mert lehet, hogy két nap munkája ment a lecsóba. Párom a sírás szélén volt, láttam rajta, hogy ha egy rossz szót szólok, összeomlik. De eszemben sem volt, valószínűleg nekem is kiment volna a fejemből és kinyitottam volna a mosógép ajtaját gondolkodás nélkül.

Míg a kövön ülve vártuk, hogy a papírtörlők szívják a vizet, megnéztem a mosógép programot aminek az volt a vége, hogy ne engedje le a vizet, hanem tartsa későbbi centrifugálás céljából. Hát nem is engedte, de azt nem gondoltuk volna, hogy hagyja kinyitni az ajtaját. Mindenesetre párom lélekjelenlétét mutatja, hogy olyan gyorsan csukta vissza az ajtót, hogy a vízszint még utána is az ajtó küszöb felett volt.

Persze lehet mondani, hogy a program világosan mutatta, hogy nem fogja leengedni a vizet, meg párom is megnézhette volna az ajtón keresztül, hogy áll benne a víz, de most komolyan:

Egy olyan világban

  • amikor az autó kiveszi a kormányt vagy a féket a kezünkből, ha ő úgy gondolja, hogy hülyeséget csinálunk és ő jobban tudná csinálni,
  • mikor egyes készülékeink hangvezérléssel működnek,
  • mikor személyesen próbáltam olyan hűtőt, ami a belül elhelyezett kamerákkal szemmel tartja a tárgyakat és az ajtón elhelyezett vágódeszka méretű érintőképernyőn ki lehet jelölni őket és lejárati időt rendelni hozzájuk
  • mikor már egy szemeteskukában is több szenzor van, mint egy holdraszálló egységben,

kérdem én hol tart a mosógép ipar? Hogy a jó büdös, retkes πcsába engedheti egy nem is régi mosógép, hogy kinyissa az ember az ajtót mikor tele van vízzel??? Bezzeg a kurva értelmetlen program végi egy perces ajtó zárvatartás beléjük van építve atombiztosan, ez meg nem??? Eddig is utáltam a konyhánkat, mint a szart, de ezek után a mosógépnek valami kitüntetett halálnemet kell kitalálnom, a tervezője pedig felkerült a "Szó nélkül agyonverném" listámra.

Most itt állunk, várunk kétségbeesetten, hogy feldagad-e, párom meg már hajszárítóval próbál meleg levegőt fújni a lapok alá, hogy kiszárítsa az aljukat. A szakirodalom sem mond túl sokat az alulról történő eláztatásról, gondolom nem túl gyakori eset. Amint van hír, jelentkezek.

 

Ha tetszik az oldal, jelöld meg követésre a blog.hu-n, így mindig láthatod ha új cikk jelenik meg. Továbbá ajánlom mindenki szíves figyelmébe a blog Facebook oldalát, ahol már a cikkek megjelenése előtt fent van egy emlékeztető, továbbá a cikkek is megosztásra kerülnek. Lájkolja, kövesse, meg barátkozza mindenki, hogy ne maradjon le egy bejegyzésről sem.