Szőnyeg...

...avagy a dekoratív padlószigetelés

Ha angliai házakról és lakásokról beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül a szőnyegek mellett. Érdekes módon itt sokkal szélesebb körben használják, mint otthon.

Mint már valahol említettem én panellakásban nőttem fel, ahol természetesen padlószőnyeg volt, méghozzá a klasszikus kicsi, hurkolt szálú. Nekem ez jelenti a padlószőnyeget és ezzel semmi bajom mind a mai napig. Mivel én otthon nem végeztem lakásfelújítást, nem is igazán tanulmányoztam a szőnyegválasztékot, így az teljesen mellbevágott, mikor házkeresés közben a tervezett felújításhoz felmérve a terepet betértünk egy szőnyegáruházba.

kings_carpets_for_the_best_fitted_price_on_brintons_cormar_carpets_ulster_and_crucial_trading_650.jpgHatalmas raktárakban négy-öt méteres tekercsekben állnak a legkülönbözőbb fajtájú szőnyegek. Mint egy kisgyerek, jártam sorról sorra, rácsodálkozva a végtelen választékra.

Azért van annyiféle szőnyeg, mert sokkal több helyen használják, mint mi odahaza. Ennek oka, hogy sok csodálatos klasszikus házban a padló szigetelést a szőnyeg és az aláterített szivacsos réteg biztosítja. Ha olyan rossz a lakás szigetelése, akkor a hideg padló ellen ezt terítik az előtérbe, lépcsőre, a konyhába de végszükség esetén a fürdőszobába is!

Nemcsak az a szörnyű, hogy mindenhova ezt rakják, de az is, hogy minden máshoz hasonlóan tesznek rá, hogy milyen lesz pár év múlva. Hiába van a társasház lépcsőházában is szőnyeg, attól még a lakás előterében piszkos lesz a cipőtől.

carpet-showroom.jpgSokszor szőnyeg van a lépcsőházban, irodában és természetesen a kocsmában. Nem igazán zavarja őket, hogy nem lehet tisztán tartani, ennek ellenére leterítik. Valaki azt mondta nekem, azért csinálják, mert az előkelőbb látszatot kelt. Nos egészen addig, amíg piszkos nem lesz, mert onnantól kezdve igazán undorító.

A közös helyiségekbe - ahol általában cipőben járkálnak az emberek - kerülnek általában a rövid szálú hurkolt szőnyegek, ezek színe általában szürke, hogy kevésbé látszódjon a kosz.

Lakáson belül inkább puhább, hosszabb szálú fajtákat részesítenek előnyben. Ezeknek az a hátránya, hogy nagyon gyorsan lelapulnak ahol járkál az ember. Egy ideig meg lehet próbálni a porszívóval majd szőnyegtisztítóval életet lehelni a szálakba, de egy idő után menthetetlen a dolog. Így ahol jár az ember, egy kitaposott ösvény figyelhető meg a padlón. Irigylem az angolokat, mert őket ez sem izgatja.

Színek tekintetében a szivárvány ehhez képest fekete-fehér alakzat, bár a legtöbbször a biztosra mennek és semleges bézs színt választanak. Mikor kijöttem, egy ideig csak ilyen színben láttam szőnyeget és már kezdtem azt hinni, ez valamilyen központi utasítás eredménye.

Persze szállodákban, kocsmákban elsősorban a durván virágmintájú klasszikus darabok hódítanak. Főleg utóbbiak esetében addig, amíg még látszódik a minta a kosztól és kopástól. Volt szerencsém olyan szőnyeghez, ahol már csak az eredetileg hátát adó háló volt meg. De nemcsak a szálak színe adhat ki mintát, megtalálható az egy időben nálunk is divatos volt, különböző szálhosszúságból kirajzolt mintájú szőnyeg.

Külön szót kell ejteni a spéci szőnyegekről, melyekkel aztán igazán egyedi megjelenést lehert kölcsönözni a szobánknak. Láttam fekete szőnyegeket, amelyekbe csillogó fémszálakat szőttek, amitől úgy csillogott a szőnyeg, mint valami diszkóparkett. De ha olyan kedve van az embernek, akár az egész gyerekszobát várostérképpé lehet változtatni.

 

Ha tetszik az oldal, jelöld meg követésre a blog.hu-n, így mindig láthatod ha új cikk jelenik meg. Továbbá ajánlom mindenki szíves figyelmébe a blog Facebook oldalát, ahol már a cikkek megjelenése előtt fent van egy emlékeztető, továbbá a cikkek is megosztásra kerülnek. Lájkolja, kövesse, meg barátkozza mindenki, hogy ne maradjon le egy bejegyzésről sem.