Lakásfelújítás 13.

...avagy itt a vége!

Utolsó fejezetéhez érkezett a lakás átalakítása, az alábbi apróbb munkákkal végzünk a lakás megreformálásával.

A hálószoba befejezése után hirtelen minden a helyére került. Lett ágy, (benne hely a ritkábban használt cuccoknak) gardrób szekrény a ruháknak, bekerült a nappaliból az íróasztal és a számítógép, a könyvesszekrény. Mondhatni kiürült a lakás másik fele.

Tudom ajánlani mindenkinek, hogy egy kis lakás vásárlása után töltsön pár hónapot elpakolatlan cuccok között, utána hatalmasnak fog érződni a hely. Nem is tudom hány napig nyitottam úgy a bejárati ajtót mintha még mindig vigyázni kellene a parketta csomagokra, a nappaliban meg szokatlan volt sokáig, hogy nem kell kacsázni a dobozok között.

1_1.pngA szobák után gyerekjáték volt az egy négyzetméteres tároló parkettázása. Pikk-pakk lekaptuk a szegélyleceket, ahol szembesültem azzal, hogy bizony az egyik gipszkarton lap kicsit kurtább, mint kellene, a szegély mögött egy 20x10 cm-es darab hiányzik a padló felett. Rátettem a szokásos átkaimat a melósokra meg a művezetőjükre, majd az egyik bútordobozban maradt vastag karton lapból rezignáltan vágtam falat magunknak. Párom kifestette a falakat a maradék festékkel, pont elég is lett.

Leraktuk az alátét réteget majd méretre vágtuk a lapokat. Egy darabig eljátszottam a gondolattal, hogy minden második lapot ketté vágok, hogy legyen itt is középen illesztés minden második sorban, de aztán úgy gondoltam nem éri meg a többlet munkát.

A lerakás gond nélkül ment, de valóra vált egy sejtésem, a kis alapterület ugyanis nem adott elég tapadást a lapoknak, amik minden belépésnél becsúsztak a falig. Ezért egy kis maradék habszivacsból vágtam csíkokat és bepréseltem őket a parketta és a fal közé, a mozgást megakadályozandó. Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy a probléma megoldódna magától is amint telepakoljuk a tárolót, de aztán arra gondoltam, mi vagyok én, valami képzett profi szakmunkás, hogy ilyen félmunkát végezzek? Azt már nem.

2_1.pngEzután visszakerültek a szegélyek, gyorsan ki is fugáztam a tetejüket és ezzel hivatalosan is végeztünk az átalakításokkal. Persze a tárolóba még vettünk falra fúrható Twinslot polcrendszert (otthon azt hiszem Metall néven fut), amit némi tanakodás után az ajtóval szemközti falra erősítettünk fel, az ott futó vízvezeték csövek ellenére. Mondjuk a bal oldali fal eleve kiesett a biztosítékdoboz miatt, közöltem, hogy oda én biztos nem fúrok semmit, ki tudja, mit, hogyan és hova vezettek a jóképességű építők.

3_1.pngA két sín felerősítése nem volt egyszerű, ugyanis a csöveken keresztül kellett átvetíteni a vízszintest egy olyan vízmértékkel, ami be sem fért a tárolóba. Kicsit izzadtam fúrás közben, mert a fal mögött egy elektromos szekrény van, a fémkereső pedig eléggé ideges volt pár helyen. De nem volt semmi gond a fúrással, azt az érdekes tényt leszámítva, hogy felül még vízszintesen állnak a polcok, alul meg ferdék annak ellenére, hogy egy rúd fut végig a falon, fix lyukkiosztással. Ezzel végezve felkerültek a szerszámosládák, elektromos cuccok dobozai és még milliónyi cucc. Nem tudom, hogy fog ide beférni a mosógép, ha átkerül egyszer a konyhából.

Azért a buszon hazafelé a két darab egybecsomagolt kétméteres Twinslot rúddal elkapott a nevetés, mert eszembe jutott Bruti klasszikus stand-up előadása a gyárból lopott csövekről: 

Ezután a TV-t fúrtuk fel a falra. Az előző lakó nem hagyott sok választást, mert vágatott a falra két lyukat felvezetni a kábeleket a TV-hez, amiket nekünk is el kellett takarni. Én annyit fejlesztettem a dolgon, hogy felhúztam egy elektromos kábelt is és rutinosan fúrtam egy egyes konnektort USB kiállással, így a TV és a Google Chrome kábelét már nem kellett leszenvednem. Persze így is elég munkát adott a három HDMI és az antenna kábel. A Sonos hangrendszer optikai kábele meg csak később jön majd.

A TV állvány egy forgatható darab, ami megtetszett benne, hogy összecsukva mindössze 6 cm-re van a faltól. Négy csavarral fogattuk fel a falra, remélem kitart, mert ha nem, mindent lezúz maga alatt, beleértve a parkettát is.

Van még hátra néhány apróság, de azok már inkább a lakberendezés kategóriába esnek, mint felújítás. Kell vennünk lámpákat, éjjeli szekrényt, tükröket, képeket, stb. Az okos rendszerrel is még egy darabig elleszek, de az is már csak elektromos szerelés.

 

Ha tetszik az oldal, jelöld meg követésre a blog.hu-n, így mindig láthatod ha új cikk jelenik meg. Továbbá ajánlom mindenki szíves figyelmébe a blog Facebook oldalát, ahol már a cikkek megjelenése előtt fent van egy emlékeztető, továbbá a cikkek is megosztásra kerülnek. Lájkolja, kövesse, meg barátkozza mindenki, hogy ne maradjon le egy bejegyzésről sem.