Lakásfelújítás 5.

... avagy most kezdődik a haddelhad

Remélem mindenkinek kellemesen teltek az ünnepi semmittevés napjai. Nekünk kicsit dolgosabban, mint máskor.

Nem tétlenkedtünk, a kulcsátadás óta minden nap mentünk csinálni valamit. Másnap kapásból meghozták az étkezőasztalt négy székkel, így első pillanattól kezdve volt mit kerülgetni. A kanapé is megérkezett Lengyelországból, nem kis meglepetést okozva, mikor a sofőr raklappal együtt tette le a ház elé. Mondtuk neki, hogy gyorsan leszedjük a raklapról és akkor azt viheti is, de nevetve közölte, hogy az a csomag része, neki az ugyan nem kell. Így a kanapét darabokban felhordtuk, a raklapot meg betámasztottuk a kuka tárolóba, amíg ki nem találjuk, hova lehet vinni. Ha máshogy nem megy, szét kell darabolni és úgy kukásítani.

Kis szépséghibája a dolognak, hogy az egyik karfa kicsit megtört szállítás közben, így abból újat kell hozatni. Ajánlottak árkedvezményt is, ha jó nekünk így ahogy van, de mi természetesen ragaszkodtunk a cseréhez. Most ideiglenesen a hálószobában várja, hogy a nappali le legyen parkettázva és mehessen át oda.

A bejárati ajtón zárat cseréltem és az ominózus felső zár helyére is kinéztünk már valamit. Az alsó zárnál még annyi a szépséghiba, hogy a zárbetét kilóg a címerből, így azt is vastagabbra kell cserélni. Egyelőre nem rendeltem meg, mert ki kell kapnom a zártestet, hogy megnézzem, rendelhetek-e olyan címert, aminek átmegy a csavarja a teljes ajtón - és ezáltal a zártesten. Addig azzal nyugtatgatom magam, hogy olyan zárbetétet rendeltem, ami letöréses piszkálás ellen is véd.

20161222_124922.pngA nappaliban feltéptem a padlószőnyeget és megnyugodva vettem tudomásul, hogy legalább vízszintes és sima betonfelületet tudott a kivitelező gyártani, így nem lesz szükség aljzatkiegyenlítésre. Előtte minden este imádkoztam, hogy így legyen. A padlószőnyeget csíkokban hordjuk le a kukákba, háztartási hulladéknak álcázva. A kerületben van egy hulladék lerakó, ahova ezt is le lehetne adni, ha már meg lenne hozzá az igazolás, hogy kerületi lakosok vagyunk.

Ezután pajszerrel felfeszegettem a szegélylécet, hogy lehessen parkettázni. Egyelőre úgy néz ki, elég jó állapotban vannak ahhoz, hogy egy festés után vissza lehessen rakni őket. Nem tudom milyen festékkel kenték le őket, de két év alatt úgy besárgultak, mintha tíz évesek lennének.

A nappaliba és előszobába való laminált padló már meg is van véve, a hálószobába valót már két hete kinéztük, de a B&Q (= OBI) helyi üzletében sosincs raktáron, hiába jelzi úgy a rendszer. Naponta ellenőrizzük a készletet, úgyis megyünk minden nap valamiért.

20161222_132655.pngA hálóban kicseréltem az ágy melletti konnektorokat USB dugósra, mert mindig kevés volt a dupla konnektor az ágy mellett az összes kacatunkhoz. Éjjeli lámpa, hangfal, mobiltelefon és tablet, ehhez nem elég két dugó, de most a négy USB is besegít majd. Dupla haszon, hogy ezeken az a nyomorult kapcsoló sincs, így azoktól is megszabadultam. Persze ha megjön az ágy, akkor az egyiket odébb kell még helyezni, mert most a világ legkeskenyebb ágyához méretezve vannak elhelyezve a falon. A termosztátot már egyszer leszereltem a hálóban és egy drótot bedugtam a fal mögé, leellenőrizni, hogy elérem-e a másik falat. Mivel simán megkocogtattam a dróttal belülről a másik gipszkartont, nem lesz gond az áthelyezéssel szerintem.

Itt jegyezném meg, hogy nyugodtan meggebedhetne az, akinek bármilyen köze volt a plafonhoz, beleértve az építészt és a kivitelezőt is. Az egyik lámpánál ugyanis megmértem az álmenyezet feletti hézagot és kiderült, hogy még 20 cm, azaz húsz centiméter üres hely van. Ennek fényében igazán érthetetlen, miért csak 236 cm a belmagasság, ami miatt a PAX szekrényből majd vágni kell. Mindenesetre, ha mindazon kívánságok megvalósulnának, amiket a mérés után mondtam, akkor a kivitelező emberek és az összes családtagjaik különböző tárgyakkal a hátsójukban élnék le hátralévő életüket, aztán meg a pokol válogatott helyeire kerülnének.

20161223_163657.pngA konyha kapott egy tisztító festést, kicseréltük az izzókat nagyobb fényűre és pár óra alatt megcseréltük a hűtő ajtajának nyitási irányát. Az IKEA-ból rendeltünk pár polcot amit felfúrunk majd a falra, de ennél komolyabb felújítást nem tervezünk itt.

A fürdőszobában lecseréltük a zuhanyfejet és hosszabb csövet raktunk fel, a kád melletti átázást pedig lekapartuk és újra vakoltuk, a WC deszkát pedig tisztességesen rácsavaroztam a csészére. Párom az egész lakást kitakarította, a fürdőben és a konyhában az összes felületet lefertőtlenítette, így most már a kapcsolók is tisztességesen néznek ki.

 

Ha tetszik az oldal, jelöld meg követésre a blog.hu-n, így mindig láthatod ha új cikk jelenik meg. Továbbá ajánlom mindenki szíves figyelmébe a blog Facebook oldalát, ahol már a cikkek megjelenése előtt fent van egy emlékeztető, továbbá a cikkek is megosztásra kerülnek. Lájkolja, kövesse, meg barátkozza mindenki, hogy ne maradjon le egy bejegyzésről sem.